Marki ciągników siodłowych chętnie wybierane przez przedsiębiorców

Marki ciągników siodłowych chętnie wybierane przez przedsiębiorców

0

Rozwój przedsiębiorstwa możliwy jest m.in. dzięki udanym inwestycjom. Przemyślane zakupy, dostosowane do potrzeb firmy i jej możliwości finansowych, w krótkim czasie potrafią przynieść realne korzyści i zyski. Nie inaczej jest w przypadku zakupu sprawdzonych aut ciężarowych, które dzień w dzień pokonują setki kilometrów z towarami po całej Europie. Które marki są najpopularniejsze? Jaki model cieszy się uznaniem wśród przedsiębiorców? Przeglądamy oferty z używanymi ciągnikami siodłowymi na sprzedaż.

Najlepsze ciągniki siodłowe zdaniem przedsiębiorców

Na rynku pojazdów ciężarowych, podobnie jak i w przypadku aut osobowych, panuje spora konkurencja i rywalizacja. Choć poszczególne modele mają na celu wykonywać podobne zadania, różnią się od siebie ceną, silnikami i wyposażeniem wnętrza. Które z marek i modeli ciągników są godne polecenia?

Pierwsza propozycja pochodzi od DAF. Model DAF XF 105 to przedstawiciel serii, która już w roku swojej premiery (1997) otrzymała tytuł Truck of The Year. XF 105 to modele z datą produkcji od 2005 do 2013 r. Względem pierwowzoru znacząco poprawiono komfort w kabinie, a zastosowany silnik o pojemności skokowej 12,9 litra spełnia normy EURO 4 i EURO 5. Zestrojono go z manualną, bądź automatyczną skrzynią biegów. Ta stosunkowo wiekowa już i sprawdzona konstrukcja dostępna jest na rynku pojazdów używanych w bardzo atrakcyjnych cenach, co czyni DAFa XF 105 niezwykle popularnym wyborem.

W gronie faworytów nie mogło zabraknąć przedstawiciela Mercedes-Benz. Bardzo popularny Actros doczekał się już 5 generacji, co tylko potwierdza sukces tego modelu. Wywodzący się ze Stuttgartu producent od lat stawia na ekonomię jazdy, przykładając dużą wagę do ilości spalanego paliwa, zachowując przy tym wystarczającą ilość mocy do codziennego, ciężkiego użytkowania.

Marka Volvo kojarzy się głównie z zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. W przypadku aut ciężarowych aspekt ten jest wśród priorytetów każdego z producentów i do wyróżnienia się z tłumu potrzeba innowacji i jakości także na pozostałych polach. Używane ciągniki Volvo, a w szczególności seria ciężkich pojazdów oznaczona literami FH to wysoka jakość i co za tym idzie niska awaryjność. Warto wspomnieć także o dobrym zabezpieczeniu przed korozją. To szczególnie ważne, jeśli auto wykorzystywane jest w ciężkich i zmiennych warunkach atmosferycznych jak i drogowych. Ciągniki FH 460 to doskonały kompromis między ceną, jakością i mocą. Dostępne są z różnymi wariantami kabin, dostosowanymi do krótkich tras jak i międzynarodowych połączeń.

Kolejnym producentem godnym zaufania jest wywodząca się ze Skandynawii Scania. Wprowadzona stosunkowo późno na rynek seria R (2004 r.) była strzałem w dziesiątkę i od swojego debiutu zyskała szerokie grono zwolenników. W 2007 r. wraz z debiutem silników XPi pojawiły się na rynku modele R440. Jednostka ta spełnia normy Euro 5, a sam pojazd spotykany jest na drogach w wielu wersjach, jako wywrotka, ze skrzynią zamkniętą, a nawet jako żuraw.

W przypadku niemieckich ciężarówek MAN, można trafić na egzemplarze tworzone w Polsce, w fabryce zlokalizowanej w Niepołomicach (woj. Małopolskie). Zaliczają się do nich ciągniki siodłowe TGX18, sprawdzone i darzone sporym zaufaniem. MAN oferuje stosunkowo niską cenę zakupu, co przekłada się także na ofertę egzemplarzy używanych. Niska cena bynajmniej nie idzie w parze z kiepską jakością. TGX w roku 2021 zdobył nagrodę Truck of The Year, potwierdzającą jakość wprowadzanych nieustannie do konstrukcji poprawek. Auta te chwalone są przez przewoźników m.in. za wygodne leżanki i dobre wyciszenie kabiny, co znacząco wpływa na komfort użytkowania.

Ostatnia w kolejności, ale nie mniej interesująca propozycja to ciągniki z serii T, stworzonej przez koncern Renault i wprowadzonej na rynek w 2013 roku. Model T460 (niska kabina), posiada silnik DTI 11 (norma spalin Euro 6). Ciągnik ten to ciekawa i dobrze wyceniona alternatywa względem przedstawicieli Volvo FH. Oba pojazdy mają wiele podobieństw konstrukcyjnych. Pojazdy z serii T wyposażone w kabinę typu High Sleeper czerpią moc z jednostek DTI 13 (od 440 do 520 KM). To równie udana jednostka jak jej słabsza mocą alternatywa.

Warto postawić na używane ciągniki siodłowe

Wysoka cena nowych ciągników nie jest jedynym czynnikiem stojącym za wyborem używanych aut ciężarowych. Decydują o tym również względy praktyczne, jak chęć ujednolicenia floty, co korzystanie wpływa na łatwość jej serwisowania i związane z tym koszty. Ma to znaczenie szczególnie w wypadku, gdy pojazd utracił już swoją gwarancję i możliwe jest dokonywanie bieżących przeglądów poza siecią autoryzowanych stacji. Przedsiębiorcy zadowoleni z zakupu jednego modelu przywiązują się do danej marki, co jest zupełnie logiczną decyzją. Jeśli auto się sprawdza, w jakim celu wybierać inne?

Bogata oferta Mascus

Sam ciągnik siodłowy to tylko jeden z elementów niezbędnych do odniesienia sukcesu w branży przewozowej. Swoją funkcję może spełnić wyłącznie jako zespół pojazdów z dobrze dobraną naczepą. Niezależnie od tego czy firma potrzebuje firanki, cysterny, wywrotki czy naczepy niskopodłogowej, wybór jednej z ofert na rynku używanych naczep pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy. Naczepa z drugiej ręki to idealnie rozwiązanie dla tych, którzy boją się o szybką utratę wartości sprzętu. Naczepy podobnie jak i inne rodzaje pojazdów, tracą najwięcej w pierwszych latach od produkcji. Używana naczepa kupiona po znacznie obniżonej cenie szybko na siebie zarobi, a w razie potrzeby można ją ponownie odsprzedać po zbliżonej cenie jak ta z daty zakupu.

Sprawdź powiązane wpisy w kategorii Transport:

Podziel się

Zostaw komentarz

Nieprawidłowe pole