Ranking marek samochodów dostawczych – najlepszy wybór dla przedsiębiorcy budowlanego

Ranking marek samochodów dostawczych – najlepszy wybór dla przedsiębiorcy budowlanego

0

Rynek samochodów dostawczych daje każdemu przedsiębiorcy bardzo szeroką możliwość wyboru marki i modelu pojazdu, który będzie idealnie dostosowany do potrzeb i specyfiki pracy. Czy jednak są producenci, których samochody dostawcze można polecić bardziej od innych? Zdecydowanie tak – niektóre wyróżniają się niezawodnością, inne niskimi kosztami eksploatacji czy wysoką funkcjonalnością. Które są zatem najlepsze? Oto nasz ranking pięciu najlepszych samochodów dostawczych!

Porównanie samochodów dostawczych – kryteria wyboru

Przy samochodach dostawczych mniej liczą się względy estetyczne czy indywidualny gust kupującego, a o wiele bardziej aspekty praktyczne – cena, funkcjonalność, koszty eksploatacji czy awaryjność. W związku z tym, można przyjąć, że zdecydowana większość firm, które decydują się na zakup samochodu dostawczego, wybiera taki, który obiektywnie będzie najlepiej łączył wymienione cechy. Stąd prosty wniosek, że za najlepsze można uznać te, które są najczęściej kupowane. Świadczy to, że użytkownicy są z nich zadowoleni, samochody mają atrakcyjną cenę, wracają na rynek wtórny i są wykorzystywane przez kolejnych właścicieli. Rynek pod kątem rejestracji pojazdów dostawczych w 2018 roku został zbadany przez  Instytut Badań Rynku Samochodowego Samar. Na jego podstawie został stworzony ranking. Poniżej lista pięciu popularnych samochodów dostawczych spośród blisko 70 tysięcy wszystkich zarejestrowanych pojazdów.

Miejsce 5. – Peugeot Boxer

Pierwsza generacja samochodu Peugeot Boxer pojawiła się na rynku w 1994 roku i szybko zdobyła bardzo dużą popularność. Uznaniem cieszyły się przede wszystkim niezawodne i oszczędne silniki diesla, dzięki którym nawet kilkunastoletnie samochody mogły pokonywać kolejne tysiące kilometrów. Obecnie w sprzedaży jest druga generacja tego modelu – uwagę zwraca bardzo szeroki wybór rozmiarów nadwozia. W produkcji jest aż 7 typów, różniących się przestrzenią ładunkową, a także maksymalną ładownością. Warto też przypomnieć, że sporą popularnością wśród używanych samochodów dostawczych Peugeot cieszy się także model o nadwoziu typu kombi-van, czyli Partner.

Miejsce 4. – Mercedes Sprinter

Mercedes Sprinter w połowie lat 90. zastąpił bardzo popularny, ale w tamtym czasie już mocno wysłużony oraz przestarzały model T1. Od samego początku produkcji niemiecki koncern postawił na wygodę i ekonomię użytkowania. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu zdecydowanie zmieniono bryłę pojazdu, dzięki czemu obniżono zużycie paliwa, ułatwiono dostęp do silnika, a także poprawiono komfort jazdy. Kolejne faceliftingi i generacje wprowadzały dodatkowe usprawnienia – między innymi dzięki elektronicznej kontroli jakości oleju umożliwiono wymianę go co aż 40 tysięcy kilometrów bez obawy o jakiekolwiek usterki. Używane samochody dostawcze Mercedes-Benz oferują też bardzo szeroki wybór silników – warte uwagi są przede wszystkim diesle. Dostępne są zarówno jednostki bardzo ekonomiczne, jak i takie z bardzo wysokimi mocą (ponad 250 KM) oraz momentem obrotowym (340 Nm), a nawet z napędem 4×4 i automatyczną skrzynią biegów. W 2018 roku na rynku pojawiła się najnowsza – III generacja – Mercedesa Sprintera.

Miejsce 3. – IVECO Daily

IVECO Daily to model z najdłuższą historią w całym zestawieniu. Pierwsza wersja tego samochodu dostawczego pojawiła się na rynku pod koniec lat 70. i od tamtej pory cieszy się niezmierną popularnością. Od samego początku włoscy projektanci postawili sobie za cel, aby samochód – zgodnie z nazwą – był codziennym narzędziem pracy. Musiał być więc niezawodny i tani w eksploatacji. Do dziś udało się zachować taką charakterystykę, ale dodatkowo samochody dostawcze IVECO oceniane są również jako innowacyjne, dbające o komfort i bezpieczeństwo kierowcy, a także ekologię. Wszystkie modele IVECO Daily produkowane od 2012 roku spełniają normę emisji spalin EURO 5, a niektóre modele nawet bardziej restrykcyjną normę do poruszania się głównie po miastach, czyli EEV. Warto zwrócić uwagę na to, że IVECO Daily oferowane jest również z silnikiem napędzanym wyłącznie gazem ziemnym, co jeszcze bardziej zmniejsza emisję szkodliwych gazów, a także koszty eksploatacji.

Miejsce 2. – Fiat Ducato

Fiat Ducato w produkcji jest od 1981 roku, ale dopiero druga generacja, która na rynku pojawiła się w 1995 roku, wzbudziła powszechny zachwyt i zainteresowanie. Zdobyła nawet tytuł „Van of the year”. Był na tyle udaną konstrukcją, że produkowano go przez 12 lat i w tym czasie przeszedł zaledwie jeden facelifting, który obejmował nieznaczną zmianę wyglądu, a także zaprezentowanie nowej gamy silników. Obecnie wśród najpopularniejszych modeli Ducato są te z III generacji, które cenione jest przede wszystkim za bardzo niskie koszty eksploatacji. Wpływ na to ma bardzo opływowy kształt – konstruktorom udało się uzyskać współczynnik oporu powietrza niższy niż w przypadku wielu samochodów osobowych, co spowodowało znaczne zmniejszenie zużycia paliwa. Warto zwrócić też uwagę, że w samochodach dostawczych Fiat w modelu Ducato zrezygnował całkowicie z silników benzynowych, dostępne są jednostki diesla oraz na gaz ziemny.

Miejsce 1. – Renault Master

Renault Master zadebiutowało w 1981 roku na rynku i od razu zostało uznane za samochód innowacyjny, między innymi przez napęd na przednią oś, ale również przez bardzo ergonomiczną konstrukcję. Pierwsza wersja produkowana była (z licznymi modyfikacjami) aż do 1998 roku, kiedy na rynku pojawiła się II generacja i od razu zdobyła tytuł samochodu dostawczego roku. Jednym z głównych atutów nowej wersji była mnogość wariantów zabudowy – dzięki temu Master mógł być typowym dostawczym furgonem, ale również kilkunastoosobowym busem. Renault przy jego projektowaniu zatroszczyło się także o środowisko – aż 90% materiałów użytych do budowy samochodu, można było wykorzystać ponownie. Obecnie na rynku dominuje trzecia generacja, która zadebiutowała w 2010 roku – podobnie jak wcześniejsze modele ma bardzo szeroki wybór sposobów i wielkości zabudowy, a także dużą gamę silników diesla. Na 2020 rok zapowiedziano premierę IV generacji Renault Master.

Podziel się

Zostaw komentarz

Nieprawidłowe pole