Przegląd samochodów do przewozu drewna - artykuł na blogu Mascus Polska

Przegląd najlepszych samochodów do przewozu drewna

0

Samochód do transportu drewna musi nie tylko poradzić sobie z maksymalnym obciążeniem, ale także być niezawodny i bezpieczny – zarówno dla kierowcy, jak i dla ładunku. Poniżej przedstawiamy 3 najlepsze na rynku marki ciężarówek do przewozu drewna.

Ciężarówka do przewozu drewna to niezbędny sprzęt w każdym tartaku i stolarni. Potrzebna jest maszyna, która przewiezie ciężki ładunek, jakim jest drewno. Taki pojazd można kupić również w leasingu. Czym kierować się przy wyborze marki i konkretnego modelu? Na pewno najważniejsze są niezawodność, niska awaryjność, dostępność części zamiennych oraz bezpieczeństwo.

Samochód do transportu drewna

Jaki napęd powinno mieć auto do przewozu drewna? Czy wystarczy 6×2? Raczej nie, optymalny napęd to 6×4, do tego samochód powinien być wyposażony w zwolnice i resory. Jeśli drewno jest przewożone w trudniejszym terenie, to warto rozważyć zakup auta z półosią. Przy napędzie 6×6 może się okazać, że po dużym deszczu auto nie wjedzie do lasu.

Jakie auto do przewozu drewna wybrać?

Na rynku ciężarówek do przewodu drewna jest całkiem sporo. Jak wybrać model odpowiedni do naszych potrzeb? Przy wyborze należy kierować się takimi samymi zasadami jak przy zakupie innych ciężarówek. Najważniejsze przy zakupie używanej ciężarówki do przewozu drewna jest to, by sprawdzić czy wszystkie elementy działają sprawnie.

Jeśli chodzi o marki, to zdania są różne. Auta marki Volvo i Mercedes są najdroższe, także w eksploatacji, jednak dość wolno tracą na wartości. Scania i DAF nie są aż tak niezawodne, ale dużo tańsze w serwisowaniu. Powszechnie uważa się, że najlepsze samochody do transportu drewna to: Volvo, Scania i MAN.

Ciężarówki do przewozu drewna marki Volvo

Prym wśród producentów aut do przewozu dłużycy wiedzie na pewno Volvo. Ma na to wpływ na pewno to, że jest to firma ze Skandynawii, gdzie potrzebne są niezawodne samochody do przewozu drewna z wycinek. Najpopularniejszy model to Volvo FH520, który przewiezie każdy ładunek drzewny. Jego ładowność to aż 28 ton na tylną oś i 8 ton na przednią. Inny popularny model to FH16. Jest to najmocniejszy produkowany seryjnie samochód do przewozu towarów na długie dystanse. Jest wyposażony w silnik o mocy aż 750 KM. Maszyna ta może przewozić ładunki o masie do 60 ton. Nowy samochód kosztuje aż 600 000 zł. Na szczęście istnieje możliwość zakupu ciężarówek z rynku wtórnego. Do najchętniej kupowanych modeli używanych zalicza się: FH16, FH13, FH540, FH660 oraz FH460.

Samochody do transportu drewna marki Scania

Do przewozu drewna przystosowane są modele z serii R. Seria ta zapewnia komfort i dobrą widoczność. Są to maszyny klasy premium, które pomagają kierowcom w pracy. Seria R to maksymalna ładowność, wytrzymałość i bezpieczeństwo. Chroniony jest nie tylko ładunek, ale także kierowca. Samochody te przewiozą każdy ładunek. Scania jest rozpoznawalna na rynku dzięki niskiemu spalaniu – jest ono możliwe dzięki udoskonalonej komorze spalania, wtryskiwaczom i odpowiedniemu przełożeniu mostu napędowego. Spalanie jest zredukowane nawet o 3%. 

Najchętniej kupowane używane modele Scanii z serii R to: R730, R620, R480, R560 oraz R580.

Samochody do przewozu drewna marki MAN

Dobrą opinią cieszą się także ciężarówki do przewozu drewna marki MAN. Najpopularniejszy jest model TGX, który ma moc nawet 640 KM. W nowszych modelach występuje innowacyjna półautomatyczna skrzynia biegów posiadająca nową funkcję – możliwość płynnej jazdy na jałowym biegu. Pozwala to na bardzo delikatne manewrowanie i płynną jazdę na autostradzie. To bardzo ważne podczas przewozu ciężkich ładunków takich jak drewno. Samochody MAN można kupić także na rynku wtórnym, do popularnych modeli zalicza się: TGS33.510, 26.480, 27.463, 33.480 oraz TGS33.

Naczepy do przewozu drewna

Do przewozu dłużycy można także stosować naczepy. W wielu sytuacjach jest to wygodniejsza opcja. Naczepa taka musi być wyposażona w resory, a nie w zawieszenie poduszkowe. Wózek w naczepie powinien być skrętny – w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że naczepa nie wyrobi w lesie.

Sprawdź także tekst o Przyczepach samochodowych do lekkiego i ciężkiego załadunku dostępnych na serwisie Mascus Polska.

Podziel się

Zostaw komentarz

Nieprawidłowe pole