W jaki sposób epidemia koronawirusa wpływa na rynek sprzętu ciężkiego?

0

Ponieważ liczba przypadków COVID-19 w Europie, USA i reszcie świata nadal rośnie, rynek maszyn ciężkich i pojazdów przemysłowych stoi w obliczu wyzwań i podejmuje działania w celu ograniczenia wpływu epidemii.

Duże branżowe wydarzenia w Europie przełożone w związku z epidemią koronawirusa

W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa, jedynym z podjętych środków bezpieczeństwa było odwołanie lub przełożenie dużych międzynarodowych targów.  Pod koniec lutego najważniejsze targi budowlanie SaMoTer, które miały odbyć się w Weronie we Włoszech, ogłosiły zmianę terminu z powodu epidemii. Wydarzenie zostało przełożone i odbędzie się w dniach 16-20 maja.

Źródło: KHL

Ponieważ liczba zakażeń koronawirusem rośnie w całej Europie, również inne targi zostały przełożone. Jedne z najważniejszych targów sprzętu budowlanego Smopyc, organizowane w Hiszpanii, które były pierwotnie zaplanowane na 1-4 kwietnia, zostały przełożone na 23–26 września. W momencie pisania tego artykułu Hiszpania jest jednym z krajów o największej liczbie przypadków zainfekowania w Europie.

Targi produkcji przemysłowej, automatyki i logistyki Hannover Messe w Niemczech również zostały przełożone z kwietnia na 13-17 lipca.

Natomiast targi BAUMA China, zaplanowane na 24-27 listopada, na razie nie zmieniły terminu.

Kalendarz Polskich targów również uległ zmianie. Targi Agrotech 2020 zostały przełożone na 19-21 czerwca 2020. Podobnie z targami TRANSPORTEX i LOGISTEX, które zostały przełożone na 9-10 września 2020. Nowy termin kieleckich targów MASZBUD organizowanych wraz z wystawą AUTOSTRADA Polska to 30 czerwca – 2 lipca 2020.

Volvo wycofuje się z CONEXPO z powodu obaw związanych z rozprzestrzenianiem się wirusa

Pomimio rosnących w USA obaw, Conexpo, największe targi budowlane w Ameryce Północnej, trwają obecnie w Las Vegas (oczekiwano na nich 100 000 gości). Większość wystawców jest obecna, jednak niektóre firmy postanowiły nie wziąć udziału. Volvo Group ogłosiło, że w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, nie wyśle żadnego personelu do USA. Do zarządzania stoiskiem na wystawie zatrudnili lokalny personel. Wacker Neuson i JLG postanowili również nie wysyłać żadnych europejskich przedstawicieli na Conexpo, podczas gdy Liebherr dał swoim europejskim pracownikom możliwość zadecydowania, czy chcą lecieć do Las Vegas czy nie.

Źródło: Volvo

Ponadto Volvo odwołało swoją globalną konferencję prasową z okazji największej w historii firmy premiery ciężarówek. Zamiast tego, ogłosiło swoje najnowsze modele ciężarówek, FH, FH16, FM i FMX, za pośrednictwem webinaru internetowego.

Poważne wyzwanie stanowią zakłócenia w łańcuchu dostaw

Epidemia koronawirusa zmusiła dużych producentów do podjęcia przemyślanych środków w celu ochrony swojego biznesu. Ponieważ od początku 2020 roku Chiny są w dużej mierze zablokowane, łańcuch dostaw komponentów jest bardzo obciążony, z uwagi na to, że wiele z nich polega na chińskiej sile produkcyjnej.

Firma Komatsu podczas Conexpo, wydała aktualizację dotyczącą wpływu sytuacji koronawirusa na ich łańcuch dostaw i potwierdziła, że ich możliwości produkcyjne są nadal dobre.

JCB krótkoterminowo obniżyło poziom produkcji w brytyjskich fabrykach z powodu niedoborów ze strony chińskich dostawców i wprowadziło 34-godzinny tydzień pracy dla swoich pracowników, jako tymczasowy środek ochronny. Teraz jednak wracają do normalnego 39-godzinnego tygodnia pracy, ponieważ Chiny powoli wznawiają pracę w fabrykach.

Niestety, odnotowano również przypadki masowych zwolnień pracowników budowlanych z powodu spowolnienia lub odroczenia budowy. Około 50 000 pracowników branży budowlanej w Hongkongu straciło pracę od czasu wybuchu koronawirusa. W miarę rozprzestrzeniania się wirusa, ten scenariusz najprawdopodobniej powtórzy się na różnych poziomach w różnych krajach na całym świecie.

Dostosowanie naszej pracy do obecnej sytuacji

Wiele organizacji podjęło środki w celu ograniczenia lub całkowitego wstrzymania podróży służbowych, aby zmniejszyć ryzyko infekcji w miejscach pracy i biurach. Pracodawcy zachęcają również do pracy z domu.

„Rynek maszyn ciężkich jest międzynarodowy, dlatego wymaga dużo podróżowania i czasu spędzonego na lotniskach, aby spotkać się z klientami, dostawcami i współpracownikami. Zrozumiałe jest, że niektóre organizacje decydują się na ograniczenie ryzyka poprzez wstrzymanie podróży pracowników. Dla wielu komercyjnych branż, takich jak IT, administracja, marketing, ​​dzięki dobremu połączeniu z internetem można pracować i działać z dowolnego miejsca. Póki co, ludzie mogą korzystać z technologii, aby łączyć się ze sobą i realizować swoje cele. Nie umniejszając powagi obecnej sytuacji, awaria Internetu byłaby znacznie gorsza z ekonomicznego punktu widzenia” – mówi Gauthier Dominicy, dyrektor ds. Marketingu w Mascus.

Mówiąc o technologii i internecie, kolejnym przykładem szybkiej adaptacji firmy do zaistniałej sytuacji jest Ritchie Bros., światowy lider aukcji na żywo używanych maszyn ciężkich i ciężarówek, który swoje nadchodzące aukcje czasowe we Francji i Niemczech postanowił zorganizować wyłącznie online. Kupujący będą mogli licytować tysiące przedmiotów przy użyciu wyłącznie komputera.

Nadchodząca aukcja Ritchie Bros. w St Aubin Sur Gaillon, Francja 17-18 Marca – online Timed Auction only (online bidding opens on Friday March 13th 9:00 AM)

Nadchodząca aukcja Ritchie Bros. w Meppen, Niemcy 26-27 Marca – online Timed Auction only (online bidding opens on Thursday March 19th 9:00 AM)

Przemysł maszyn ciężkich przygotowuje się na długoterminowe skutki tego ogólnoświatowego kryzysu, ale z nadzieją oczekuje na pierwsze oznaki powrotu do normalności, takie jak powolne otwieranie fabryk w Chinach. Jednak trudny okres w krajach europejskich, takich jak Włochy, Francja, Hiszpania, dopiero się zaczyna. Tam działalność przemysłu została wstrzymana przez zinstytucjonalizowaną krajową kwarantannę, jak we Włoszech, lub przez zalecenie pozostania w domu w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Podziel się

Zostaw komentarz

Nieprawidłowe pole