Bellator Maszyny Budowlane – historia sukcesu i współpracy z Mascus
Firma Bellator Maszyny Budowlane działa na rynku od 2012 roku. Podstawowym profilem jej działalności jest sprzedaż używanych maszyn drogowych i budowlanych, ale również ich odkup. Przedsiębiorstwo szczyci się maszynami pochodzącymi od sprawdzonych partnerów z całej Europy. Specjalizuje się w sprzedaży rozściełaczy asfaltu, pełnej gamy walców, frezarek do asfaltu, równiarek, koparek kołowych i gąsienicowych oraz spycharek.
Bellator, poza działem sprzedaży maszyn używanych, posiada jeszcze trzy inne segmenty działalności. Jednym z nich jest dział wynajmu. Jest to świetna okazja dla klientów, którzy potrzebują maszyny na krótko lub chcą ją zweryfikować przed zakupem. Trzeci dział, aktualnie prężnie rozwijający się, to dział części zamiennych. Ostatnim obszarem działalności jest serwis, w którym zatrudnieni są wysoko wykwalifikowani mechanicy. Cała firma liczy obecnie 20 pracowników.
Historia powstania
Decyzja o założeniu firmy nie była spontaniczna. Przyszli prezesi nowej spółki byli, z racji swojego ówcześnie wykonywanego zawodu, zaznajomieni z branżą. Najpierw pojawił się pomysł, który przez kilka lat był dopracowywany. Dzięki obserwacjom rynku, znajomości potrzeb klientów oraz stałego z nimi kontaktu, założyciele podjęli ryzyko, inwestując własny kapitał. Ciekawy projekt zakończył się powstaniem przesiębiorstwa zajmującego się skupem i sprzedażą, przede wszystkim, używanych maszyn drogowych.
Patrząc z perspektywy czasu, to był dobry ruch. Każdy z udziałowców przecież doskonale zdawał sobie sprawę, że zgromadzony kapitał nie przyszedł łatwo i trzeba o niego dbać tak, aby nie podzielić losu wielu innych firm, które z braku rozwagi doprowadziły się na skraj bankructwa. Firma wystartowała skromnie, ale szybko pojawili się współpracownicy przyszłego działu sprzedaży, części zamiennych i serwisu
– opowiada Wiceprezes firmy Bellator Maszyny Budowlane Krzysztof Drzewiecki.
Współpraca z Mascus
Celem Bellatora jest nie tylko działalność lokalna, ale także globalna. Portal Mascus dostępny jest niemalże na całym świecie, co jest bardzo cenne przy tego rodzaju działalności. Zapytania dotyczące sprzętu docierają z całej Europy, a także z krajów Bliskiego Wschodu oraz Azji.
Chociaż na początku swojej działalności skupialiśmy się na rynku polskim, to wkrótce okazało się, że to co oferujemy jest pożądane także za granicą. Tak rozpoczęła się nasza współpraca z Mascus-em – wspomina Prezes firmy Bellator Maszyny Budowlane Michał Heller. Ten od początku prężnie działający portal szybko wpłynął na naszą rozpoznawalność. Wiele jego elementów wpływa na to, że używa się go przyjemnie i z efektami, o czym świadczy średnia miesięczna liczba odwiedzin oscylująca w okolicach 3 tysięcy. Obecnie Mascus to jedno z najważniejszych narzędzi używanych przez handlowców firmy Bellator, przede wszystkim w kontaktach zagranicznych
– dodaje Prezes Michał Heller.
Prezes firmy Bellator Maszyny Budowlane sam często przegląda portal, aby zorientować się co oferuje konkurencja i docenia wygodę jego obsługi, czytelność oraz przejrzystość. Dla samych pracowników niezwykle przydatna jest również możliwość przypisywania handlowców do poszczególnych ogłoszeń, ułatwiająca przekierowanie zapytań do konkretnej osoby.
Współpraca z firmą Bellator układa się bardzo dobrze, głównie dlatego, że Właściciele doskonale wiedzą czego chcą. Dostrzegają potrzebę wyraźniejszego zaznaczenia swojej obecności w sieci. Chcą być o krok przed konkurencją, maksymalnie ułatwiając komunikację ze swoimi potencjalnymi i obecnymi klientami. Cieszę się, że Mascus posiada w swojej ofercie narzędzie umożliwiające osiągnięcie powyższych celów
– mówi Artur Perfecki, Account Manager Mascus.
Sprzedaż maszyn do Azji
Dzięki serwisowi Mascus firma Bellator już kilkakrotnie sprzedała swój sprzęt do krajów azjatyckich m.in. Wietnamu, czy Kazachstanu. Pozyskiwanie klientów z tak odległych krajów w tradycyjny sposób byłoby zdecydowanie trudniejsze, jest więc to niewątpliwa zaleta portalu.
Sprzedaż maszyn z Europy do Azji nie jest tak banalna jak to bywa na Starym Kontynencie. Do całej procedury dochodzi spedycja morska, więc trzeba starannie zaplanować transport, tak aby zgrać go z załadunkiem na statek. Klienci z Wietnamu często decydują się na zawarcie transakcji w ostatniej chwili i trzeba działać pod presją czasu. Kupujący, aby zaoszczędzić, często decydują się na transport w kontenerze, do którego maszyna zostaje załadowana w kilku częściach. Do tego dochodzi niełatwa procedura finansowa oraz kontrakty. Dodatkowo, sprzedaż na taką odległość jest dosyć ryzykowna, szczególnie dla nabywcy, dlatego często klienci proszą o dodatkowe zdjęcia specyficznych elementów maszyny, a nawet krótkie filmy.
Jedna z największych naszych transakcji dotyczących tego rynku to sprzedaż rozściełacza masy bitumicznej z fabrycznie zamontowanym systemem skrapiającym specjalną emulsją. Negocjacje trwały długi czas, przygotowania również. Brakowało jedynie niezależnego inżyniera, który przyleciałby specjalnie, aby maszynę zweryfikować, co zdarzyło nam się w przypadku sprzedaży maszyn do Kazachstanu. Czy wszystko się udaje? Najlepszą rekomendacją jest to, że klienci nie dzwonią i nie piszą w sprawie problemów z otrzymaną maszyną, a tylko pytają czy nie mamy kolejnych, innych
– mówi Mateusz Heller, Specjalista ds. zakupów i sprzedaży.
Biznes w czasach koronawirusa
W związku z pandemią, rok 2020 był wielką niewiadomą. Pojawiły się uzasadnione obawy o przyszłość. Kryzys przyniósł szereg modyfikacji dotychczasowego sposobu pracy. Klienci, którzy potrzebowali nowych maszyn, często rezygnowali z nowego sprzętu na rzecz używanego. Maszyny, które stały zapomniane, postanowiono naprawić lub ulepszyć, co zwiększyło popyt na części zamienne. Wiele przedsiębiorców, nie mogąc sobie pozwolić na zakup nowych maszyn, postanowiło je wynająć na czas inwestycji lub wygranego przetargu. Dzięki takim decyzjom firma Bellator wyszła z kryzysu obronną ręką.
Wydaje nam się, że większość świadomych firm z naszej i pokrewnych branż przetrwała ten okres w sposób bezpieczny i nie tak bolesny jak można było się na początku spodziewać. Świadczy o tym także wzmożony popyt na maszyny z końcem roku, co jak myślimy jest dobrym prognostykiem na trwający już 2021 rok
– podsumowuje Leszek Nerad, Dyrektor Handlowy.
Zapraszamy również do przeczytania pierwszego artykułu z serii dotyczącej współpracy z Mascus. #sukcesnamascus
Sales Support at Mascus
[…] do lektury pozostałych artykułów z serii #sukcesnamascus: AB Group, Bellator Maszyny Budowlane, Podnosniki.pl, Faraone oraz TSL […]