W jaki sposób epidemia koronawirusa wpływa na rynek sprzętu ciężkiego?
Ponieważ liczba przypadków COVID-19 w Europie, USA i reszcie świata nadal rośnie, rynek maszyn ciężkich i pojazdów przemysłowych stoi w obliczu wyzwań i podejmuje działania w celu ograniczenia wpływu epidemii.
Duże branżowe wydarzenia w Europie przełożone w związku z epidemią koronawirusa
W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa, jedynym z podjętych środków bezpieczeństwa było odwołanie lub przełożenie dużych międzynarodowych targów. Pod koniec lutego najważniejsze targi budowlanie SaMoTer, które miały odbyć się w Weronie we Włoszech, ogłosiły zmianę terminu z powodu epidemii. Wydarzenie zostało przełożone i odbędzie się w dniach 16-20 maja.
Ponieważ liczba zakażeń koronawirusem rośnie w całej Europie, również inne targi zostały przełożone. Jedne z najważniejszych targów sprzętu budowlanego Smopyc, organizowane w Hiszpanii, które były pierwotnie zaplanowane na 1-4 kwietnia, zostały przełożone na 23–26 września. W momencie pisania tego artykułu Hiszpania jest jednym z krajów o największej liczbie przypadków zainfekowania w Europie.
Targi produkcji przemysłowej, automatyki i logistyki Hannover Messe w Niemczech również zostały przełożone z kwietnia na 13-17 lipca.
Natomiast targi BAUMA China, zaplanowane na 24-27 listopada, na razie nie zmieniły terminu.
Kalendarz Polskich targów również uległ zmianie. Targi Agrotech 2020 zostały przełożone na 19-21 czerwca 2020. Podobnie z targami TRANSPORTEX i LOGISTEX, które zostały przełożone na 9-10 września 2020. Nowy termin kieleckich targów MASZBUD organizowanych wraz z wystawą AUTOSTRADA Polska to 30 czerwca – 2 lipca 2020.
Volvo wycofuje się z CONEXPO z powodu obaw związanych z rozprzestrzenianiem się wirusa
Pomimio rosnących w USA obaw, Conexpo, największe targi budowlane w Ameryce Północnej, trwają obecnie w Las Vegas (oczekiwano na nich 100 000 gości). Większość wystawców jest obecna, jednak niektóre firmy postanowiły nie wziąć udziału. Volvo Group ogłosiło, że w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, nie wyśle żadnego personelu do USA. Do zarządzania stoiskiem na wystawie zatrudnili lokalny personel. Wacker Neuson i JLG postanowili również nie wysyłać żadnych europejskich przedstawicieli na Conexpo, podczas gdy Liebherr dał swoim europejskim pracownikom możliwość zadecydowania, czy chcą lecieć do Las Vegas czy nie.
Ponadto Volvo odwołało swoją globalną konferencję prasową z okazji największej w historii firmy premiery ciężarówek. Zamiast tego, ogłosiło swoje najnowsze modele ciężarówek, FH, FH16, FM i FMX, za pośrednictwem webinaru internetowego.
Poważne wyzwanie stanowią zakłócenia w łańcuchu dostaw
Epidemia koronawirusa zmusiła dużych producentów do podjęcia przemyślanych środków w celu ochrony swojego biznesu. Ponieważ od początku 2020 roku Chiny są w dużej mierze zablokowane, łańcuch dostaw komponentów jest bardzo obciążony, z uwagi na to, że wiele z nich polega na chińskiej sile produkcyjnej.
Firma Komatsu podczas Conexpo, wydała aktualizację dotyczącą wpływu sytuacji koronawirusa na ich łańcuch dostaw i potwierdziła, że ich możliwości produkcyjne są nadal dobre.
JCB krótkoterminowo obniżyło poziom produkcji w brytyjskich fabrykach z powodu niedoborów ze strony chińskich dostawców i wprowadziło 34-godzinny tydzień pracy dla swoich pracowników, jako tymczasowy środek ochronny. Teraz jednak wracają do normalnego 39-godzinnego tygodnia pracy, ponieważ Chiny powoli wznawiają pracę w fabrykach.
Niestety, odnotowano również przypadki masowych zwolnień pracowników budowlanych z powodu spowolnienia lub odroczenia budowy. Około 50 000 pracowników branży budowlanej w Hongkongu straciło pracę od czasu wybuchu koronawirusa. W miarę rozprzestrzeniania się wirusa, ten scenariusz najprawdopodobniej powtórzy się na różnych poziomach w różnych krajach na całym świecie.
Dostosowanie naszej pracy do obecnej sytuacji
Wiele organizacji podjęło środki w celu ograniczenia lub całkowitego wstrzymania podróży służbowych, aby zmniejszyć ryzyko infekcji w miejscach pracy i biurach. Pracodawcy zachęcają również do pracy z domu.
„Rynek maszyn ciężkich jest międzynarodowy, dlatego wymaga dużo podróżowania i czasu spędzonego na lotniskach, aby spotkać się z klientami, dostawcami i współpracownikami. Zrozumiałe jest, że niektóre organizacje decydują się na ograniczenie ryzyka poprzez wstrzymanie podróży pracowników. Dla wielu komercyjnych branż, takich jak IT, administracja, marketing, dzięki dobremu połączeniu z internetem można pracować i działać z dowolnego miejsca. Póki co, ludzie mogą korzystać z technologii, aby łączyć się ze sobą i realizować swoje cele. Nie umniejszając powagi obecnej sytuacji, awaria Internetu byłaby znacznie gorsza z ekonomicznego punktu widzenia” – mówi Gauthier Dominicy, dyrektor ds. Marketingu w Mascus.
Mówiąc o technologii i internecie, kolejnym przykładem szybkiej adaptacji firmy do zaistniałej sytuacji jest Ritchie Bros., światowy lider aukcji na żywo używanych maszyn ciężkich i ciężarówek, który swoje nadchodzące aukcje czasowe we Francji i Niemczech postanowił zorganizować wyłącznie online. Kupujący będą mogli licytować tysiące przedmiotów przy użyciu wyłącznie komputera.
Nadchodząca aukcja Ritchie Bros. w St Aubin Sur Gaillon, Francja 17-18 Marca – online Timed Auction only (online bidding opens on Friday March 13th 9:00 AM)
Nadchodząca aukcja Ritchie Bros. w Meppen, Niemcy 26-27 Marca – online Timed Auction only (online bidding opens on Thursday March 19th 9:00 AM)
Przemysł maszyn ciężkich przygotowuje się na długoterminowe skutki tego ogólnoświatowego kryzysu, ale z nadzieją oczekuje na pierwsze oznaki powrotu do normalności, takie jak powolne otwieranie fabryk w Chinach. Jednak trudny okres w krajach europejskich, takich jak Włochy, Francja, Hiszpania, dopiero się zaczyna. Tam działalność przemysłu została wstrzymana przez zinstytucjonalizowaną krajową kwarantannę, jak we Włoszech, lub przez zalecenie pozostania w domu w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Доставка алкоголя якутск