Covid-19: Wskazkówki i sprawdzone praktyki dla sprzedawców używanego sprzętu ciężkiego
Obecny kryzys Covid-19 i jego niepożądane skutki dla naszego życia i gospodarki zmuszają ludzi do przemyślenia sposobu w jaki zwykle prowadzą swoją działalność. W tym okresie nieoczekiwanych wyzwań i spowolnienia gospodarki, przedsiębiorstwa powinny opracować rozwiązania umożliwiające najlepsze dostosowanie się do obecnej sytuacji i jej następstw.
Poniższe czynniki wyglądają obiecująco w kontekście najbliższej przyszłości rynku używanego sprzętu ciężkiego:
1. Ponieważ produkcja nowego sprzętu i części utknęła w martwym punkcie ze względu na tymczasowe zamknięcie fabryk przez producentów, kupujący przeniosą się na rynek sprzętu używanego, aby zaspokoić swoje potrzeby. W dodatku ceny używanych urządzeń nadal pozostają wysokie.
2. Liczba użytkowników odwiedzających Mascus w celu zakupu, nie spada, a wręcz przeciwnie – odnotowujemy większą aktywność ze strony kupujących niż rok temu w tym samym okresie (pierwszy kwartał).
3. Im wcześnej przedsiębiorstwa wejdą na rynek online, tym lepiej będą radziły sobie nadchodzących miesiącach. Obserwujemy również przyspieszenie trendu cyfryzacji, w celu przeciwdziałania niedogodnościom wynikającym z zamknięcia sklepów i konieczności utrzymywania dystansu społecznego.
W miarę możliwości firmy na całym świecie dostosowują się do modelu online, ponieważ zwykły biznes już nie wystarcza: zamknięte restauracje przyjmują zamówienia online i dostarczają jedzenie do domu; ludzie zamawiają towary online, ponieważ nie mogą pójść do większości sklepów, a nawiązując do rynku maszyn ciężkich – aukcje na żywo zostały z powodzeniem przekształcone w aukcje online.
Środki, które powinieneś podjąć niezwłocznie, jeśli jesteś sprzedawcą używanego sprzętu ciężkiego:
Podwyższyć jakość swoich ogłszeń i wyróżnić się na tle konkurencji – przejrzyj swoje ogłoszenia na Mascus i upewnij się, że zawierają one odpowiednią cenę, niezbędne informacje o sprzęcie i jego stanie oraz szczegółówe zdjęcia. Te informacje zapewnią Ci przewagę nad ogłoszeniami innych dealerów, ponieważ są one bardziej atrakcyjne według kupujących.
Zaktualizuj swoje ogłoszenia – Upewnij się, że prezentujesz najnowsze i wciąż dostępne maszyny z aktualnymi informacjami; wykorzystaj wolny czas i wykonaj „wiosenne porządki”.
Sprawnie odpowiadaj na “Prośby o kontakt” – To proste! Jeśli nie będziesz reagował szybko na zapytania kontaktowe klientów (poprzez e-mail, SMS lub telefon), zainteresowani klienci skontaktują się z inną firmą sprzedającą podobny sprzęt. Jako klieci, coraz częściej oczekujemy natychmiastowych odpowiedzi.
Upewnij się, że Twoja strona internetowa jest wyświetlana w wyszukiwarce Google oraz że jest dostępna w wersji mobilnej – Jeśli jeszcze nie masz swojej strony internetowej lub nie jest ona dostępna w wersji mobilnej, powinna to być jedna z pierwszych zmian, które wprowadzisz! Musisz być widoczny online, zwłasza na urządzeniach mobilnych (50% użytkowników odwiedzających Mascus, w celu zakupu używanego sprzętu ciężkiego, robi to poprzez urządzenia mobilne).
Social media i e-mail marketing – Nie wahaj się być bardziej aktywny niż zwykle w mediach społecznościowych. Przekazuj dużo informacji swoim obserwującym, partnerom oraz klientom. Obecnie ludzie spędzają bardzo dużo czasu w internecie, co daje Ci szansę na zwrócenie ich uwagi nowymi treściami (filmami o sobie i swojej firmie, przekazywaniem dobrym informacji, wysyłaniem wiadomości e-mail z najnowszymi informacjami o firmie).
Organizowanie wideokonferencji – Ponieważ większość z nas nie ma obecnie możliwości podróżowania, wideokonferencje stały się świetną alternatywą dla bezpośrednich spotkań. Umożliwiają one również obejrzenie i skontrolowanie maszyn przez kupującego. Niedawno dotarła do nas historia dealera, który sprzedał maszynę klientowi za pośrednictwem wideokonferencji na Messengerze. Poinformuj swoich klientów, jeśli masz możliwość organizowania widekonferencji!
Mascus może pomóc!
Jeśli potrzebujesz więcej wskazówek odnośnie Twojego biznesu, skontaktuj się z lokalnymi przedstawicielami Mascus w Polsce. Jesteśmy po to, by Wam pomagać!