Statystyki Mascus szybują w górę

Jak każdy portal internetowy śledzimy statystyki Google Analytics, analizujemy je szczegółowo i wdrażamy działania, które mają na celu optymalizację strony, tak żeby była łatwo dostępna dla każdego użytkownika w wynikach wyszukiwania oraz żeby była jak najbardziej przyjazna dla odwiedzającego. Zależy nam przede wszystkim na tym, żeby www.mascus.pl był użyteczny dla internauty, zarówno tego, który chce kupić, jak i tego, który chce sprzedać sprzęt ciężki lub samochód ciężarowy.

Dlatego też od początku działania serwisu skupiamy się właśnie na użyteczności i funkcjonalności strony oraz na treści, czyli ilości i jakości ogłoszeń.

Działania, które wdrażamy mają na celu zaistnienie serwisu w ruchu organicznym, czyli niepłatnym, bowiem zależy nam na prawdziwej jakości strony, a nie doraźnym kupieniu dobrego miejsca w wynikach wyszukiwania.

Obie płaszczyzny działań (zawartość/funkcjonalność i optymalizacja) są ze sobą powiązane i bezpośrednio wpływają na siebie. Doskonale widać to na przykładzie naszego serwisu. Od dwóch lat odnotowujemy stały wzrost ilości ogłoszeń, który w połączeniu z pracami nad rozwojem serwisu (nowe działy) oraz działaniami SEO przynosi wielki wzrost ruchu na stronie.

Ponad 4 600 000 odwiedzin w miesiącu.

Styczeń 2013 roku był dla nas rekordowym miesiącem. Najpierw przekroczyliśmy barierę 260 000 ogłoszeń, co sprawia, że w skali globalnej jesteśmy jednym z największych portali ogłoszeniowych z używanym sprzętem ciężkim. Z kolei dane z Google Analytisc pokazały, że w styczniu nasz serwis miał ponad 4 600 000 wizyt! Pozostałe dane, takie jak: ilość odsłon (ponad 30 000 000) i użytkowników unikalnych (ponad 3 000 000) też niezmiernie cieszą.

Regionem generującym największy ruch jest jak na razie Europa – ponad 3 600 000 wizyt. Oznacza to, że 12 lat konsekwentnego działania na tym kontynencie przynosi efekty – serwis Mascus jest znany i przede wszystkim internauci korzystają z niego. Wzrosty odnotowujemy również na nowych rynkach, czyli w USA, Kanadzie, Ameryce Południowej i  Azji.

Wzrost ruchu przynosi wymierne korzyści tym, którzy w naszym serwisie umieszczają ogłoszenia używanych maszyn budowlanych, maszyn rolniczych czy też samochodów ciężarowych na sprzedaż. Z naszych danych wynika, że co miesiąc 25% wystawianego sprzętu na sprzedaż zmienia swojego właściciela, dzięki naszemu serwisowi.

Użytkownicy serwisu Mascus najczęściej odwiedzają strony z maszynami budowlanymi (ponad 3 500 000 wyświetleń kart produktowych), maszynami rolniczymi (ponad 4 500 000 wyświetleń kart produktowych) i samochodami ciężarowymi (3 000 000 wyświetleń).

 Silne wzrosty w Europie Wschodniej.

Silna tendencja wzrostowa jest widoczna również w ruchu serwisu na terenie Europy Wschodniej. Jest to naturalny rezultat szybszego rozwoju tego regionu Europy, w którym jest większe zapotrzebowanie na używany sprzęt, wspomagane programami inwestycyjnymi i dotacjami z Unii Europejskiej.

W styczniu strony Mascus krajów Europy Wschodniej odwiedziło prawie 1 500 000 potencjalnych klientów! Najczęściej odwiedzanymi stronami były serwisy Mascusa w Polsce, Rumunii, Rosji, Węgier i Ukrainy.

Ilość ogłoszeń i wzrost ilości użytkowników pokazują bezspornie, że dla wszystkich działających w branży używanego sprzętu ciężkiego (sprzedających i kupujących), Mascus jest idealnym miejscem do zaprezentowania swojej oferty lub znalezienia poszukiwanego sprzętu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *